top of page

CEI** 2x 70 km: Even the hardest puzzles have a solution.

Valesco, mijn grote vriend. 5 jaar geleden tijdens de terugvlucht van het WK endurance van Abu Dhabi naar huis enorm ziek geworden. Shipping fever. 3 jaar lang gepuzzeld want de resultaten op wedstrijd waren niet zoals verwacht. Na veel teleurstellingen gaan dokteren en beschadigde longen en hart waren de uitslag na onderzoek in Utrecht. Na veel twijfels en een rustpauze op de wei nu 1,5 jaar bij Alison onder het zadel en hij doet het verrassend goed.

Na zo lang puzzelen, brainstormen en proberen heb ik inmiddels vrij goed door hoe Val gereden moet worden om hem aan de finish te krijgen. Om bevestiging te krijgen voor mijn eigen gevoel en na de pech voor Val en Alison in Ermelo en Brussel heb ik besloten dat ik zelf de CEI** 2x 70 met hem zou starten.

Ik kan nu nog uren gaan typen over de wedstrijd maar dat ga ik kort houden :). De tweedaagse in Fontainebleau is verreweg de fijnste wedstrijd geweest die ik met Val heb gereden. Hij bleef trekken tot de laatste meters! De twee rondes die ik op hackamore heb gereden waren bijna niet te doen! Zo fanatiek was Val! Z'n herstel was ook prima voor de zwaarte van het parcours en met Vals achtergrond.

Ik heb nu -eindelijk- door hoe Val getraind en gereden moet worden ,thuis en op wedstrijd, zodat hij kan blijven lopen en niet meer hoeft op te geven.

De laatste ronde was echt genieten. valesco was helemaal in zijn element. 16,7 km/h gemiddeld en een mooie eindsprint! Wie had dat gedacht. Dat Valesco dit nog zou kunnen! Ik ben trots en vreselijk blij.

Mijn maatje kan het écht nog!


Recent Posts
bottom of page