top of page

Valesco's comeback in Fontainebleau

Geen verslag van mij dit keer, Alison rijdt Valesco sinds mei 2015 en ze zijn een super combinatie. Valesco is helemaal back on track. Hier hun verhaal over hun eerste CEI* in Fontainebleau, Frankrijk.

Op donderdag 31 maart begon het avontuur, met Valesco naar Fontainebleau. Wie had dat ooit gedacht? Een droom werd werkelijkheid, Valesco en ik namen deel aan de CEI* die op zaterdag 2 april gereden werd.

Donderdag was de dag van vertrek, na een lange reis met veel file rond Parijs kwamen we aan op het wedstrijdterrein. We hebben hier lekker gestapt met Valesco die alles maar heel normaal vond, in tegenstelling met mezelf. Wat een drukte, vele paarden en ruiters. Na valesco verzorgd te hebben zijn we naar ons appartement gereden.

Vrijdagochtend, op naar Valesco. Hier hebben we lekker wat rondgestapt met hem en in de middag de groomroutes verkend. Wat een omgeving ik werd direct zenuwachtig. Helemaal toen de voorkeuring kwam... Maar uiteraard was Valesco helemaal goed en mochten we de volgende dag starten..

Daar gingen we dan, zaterdagmorgen. Ik stapte op Valesco en ja toen werd het wel erg echt... Onzeker stapte ik op hem rond. Na een tijdje begon ik te ontspannen en gingen we richting het inrij-terrein. Jemig wat een ruiters wat een grote start.

Het was tijd, het startsein werd gegeven en al voor ik het wist waren de eerste ruiters weg. Valesco en ik startte rustig achteraan. De eerste ronde was het voor mij erg spannend wat konden we verwachten in het parcours. Rustig gereden (13,8 km/h), Valesco was super! Al voor ik het wist was de ronde voorbij en konden we Valesco zonder te koelen aanbieden. We stonden bij de dierenarts, Fenne had Valesco vast en daar kwam het weer, ik werd weer zenuwachtig en besloot een paar passen achteruit te stappen om mijn spanning niet over te laten slaan op Valesco. Alle waardes van Valesco waren helemaal goed en we mochten de wedstrijd vervolgen.

De tweede ronde was het doel iets meer tempo te rijden maar halverwege deze ronde werd ik wat onzeker en besloot ik weer wat rustiger te doen, achteraf bleek dit niet nodig te zijn want Valesco wilde bij het voordraven alleen maar galopperen. Deze ronde hadden we 14.0 km/h gereden en konden wederom gelijk aanbieden zonder te koelen! Ook nu was alles weer helemaal goed.

Vol goede moed gingen we de laatste ronde in. Iedere ronde werd valesco fitter, zo raar. Hij vloog door deze ronde heen. Ik hoefde niks te doen. Hij was het die wist hoe het moest en mij zou laten zien wat hij kon. Ik heb iedere minuut van hem genoten, 89 km lang! Valesco was in topvorm! Al snel kwamen we in het zicht van de finish, en daar gingen we dan! Ik wist dat het goed zat bij het passeren van de finish. Zelfs na de finish hoefden we niet te koelen, Valesco's hartslag was gelijk goed! Zenuwen waren er nauwelijks bij de eind keuring en ja hoor hij was goed!! Onze eerste CEI* is een feit!

Zo ongelooflijk trots op wat Valesco mij heeft laten zien in Frankrijk.

Het was een geweldige wedstrijd!

De volgende wedstrijd voor Valesco en Alison is de CEI** in Ermelo!


Recent Posts
bottom of page